zdroj: Faith-and-Tradition-The-Archbishop-EXPLODES-and-reveals-the-UNCOMFORTABLE-TRUTH-about-the-MASS

Nedávna udalosť, ktorá šokovala katolícku verejnosť, sa odohrala v mexickom Saltille. Miestny emeritný biskup Raúl Vera López, OP, umožnil anglikánskej „kňažke“ a aktivistke za práva LGBTQ+ Emilie Teresa Smithovej, aby sa aktívne zapojila do katolíckej omše a dokonca prijala sväté prijímanie. Táto udalosť vyvolala vlnu pobúrenia a ostrú kritiku, keďže ide o hrubé porušenie cirkevných pravidiel.

Škandalózna „koncelebrácia“

Anglikánska „pastorka“, ktorá je od roku 2018 „vydatá“ za ženu, sa 26. augusta 2024 objavila po boku biskupa Lópeza v Sanktuáriu Panny Márie Guadalupskej. Záznam omše, ktorý je stále dostupný na sociálnych sieťach, svedčí o tom, že Emilie Teresa Smithová nielenže stála po boku biskupa, ale aj aktívne „koncelebrovala“. Mala na sebe štólu a biely odev vyhradený pre vysvätených katolíckych duchovných.

Podľa svedkov a médií, ako je Catholic Herald a LifeSiteNews, „kňažka“:

  • sa podieľala na eucharistickej modlitbe;
  • šepkala slová premenenia;
  • zdvihla ruku na požehnanie a pozdvihovala kalich s Kristovou krvou;
  • prečítala Evanjelium, čo je úloha vyhradená pre diakonov a kňazov;
  • predniesla kázeň;
  • a na záver omše pobozkala oltár.

Ešte horšie pohoršenie nastalo, keď Smithová prijala Eucharistiu, ktorý predtým namočila do Kristovej krvi.

Biskupova obhajoba: „Nejde o hon na bosorky“

Namiesto pokánia a ospravedlnenia, biskup López svoje konanie obhajoval a obvinil kritikov z „honu na bosorky“. Na sociálnych sieťach sa vyjadril, že Emilie Teresa Smithová je „kvalifikovaná na účasť na stretnutí s Božím ľudom“ a ocenil jej „vynikajúcu kázeň“ a prácu s chudobnými. Svoje rozhodnutie dokonca podložil citáciami z encykliky pápeža Františka Laudato si’ na ospravedlnenie svojho proticirkevného konania. Vyhlásil, že nejde len o ekumenizmus, ale o „bratskú a sesterskú lásku a inklúziu“. V ďalšom príspevku dokonca napísal: „Obdivujem a rešpektujem ťa, Emilie Teresa Smithová. Nechcem, aby si mala na svojej ceste už žiadne zlé zážitky. Budeme ti vždy k dispozícii, keď sa vrátiš do mexického severovýchodu.“


Hrubé porušenie cirkevného práva

Tento škandál je v priamom rozpore s viacerými kanónmi Katolíckej cirkvi:

  • Prijímanie nekatolíkov: Kánonické právo striktne zakazuje nepokrsteným nekatolíkom prijímať sviatostnú Eucharistiu, skutočné Telo a Krv Ježiša Krista. To je veľmi vážny prečin a svätokrádež.
  • Koncelebrácia: Kánony 702 a 908 jasne uvádzajú, že katolícki kňazi nesmú koncelebrovať s nekatolíckymi kňazmi alebo služobníkmi.
  • Liturgické úlohy: Kánon 907 zdôrazňuje, že „diakoni a laici nesmú v eucharistickej slávnosti prednášať modlitby, najmä eucharistickú modlitbu, alebo vykonávať úkony, ktoré sú vlastné celebrujúcemu kňazovi, ktorý koná v zastúpení Krista.“

Navyše, Katolícka cirkev jednoznačne učí, že homosexuálne konanie je smrteľne hriešne a že ženy nemôžu byť platne vysvätené za kňazov,. Túto tému, ktorá sa dnes znova a znova otvára nazval za uzatvorenú a raz a navždy vyriešenú už Ján Pavol II. Život E.T.Smithovej je však v priamom rozpore s týmito katolíckymi pravidlami.

Tento prípad je hlboko znepokojujúcim príkladom, ako niektorí preláti podkopávajú vlastnú cirkevnú autoritu a porušujú kánonické právo v mene falošného „ekumenizmu“ a „inklúzie“. Zatiaľ čo katolík po celom svete očakáva vernosť Rímu a cirkevným pravidlám, niektorí kňazi si prekrúcajú liturgické pravidlá po svojom. A tento prípad nie je jediným. Nedávno sa odohral podobný incident v Talianku, kde blonďavá protestantská kňažka „koncelebrovala“ v prítomnosti troch biskupov!

Dodajme, že aj takéto a iné, dnes odohrávajúce sa a množiace sa zneuctenia pri slúžení Novus Ordo sú absolútne vylúčené pri konaní tradičných liturgií, ktoré nedovoľujú akékoľvek vynovenia, majú svoje svoje striktné prevné regule a akákoľvek modernistická novota je absolútne nemožná a neprípustná. Napriek všetkému si vyžadujú špeciálne povolenia práve tieto tradičné omše, ktorých sa zúčastňovalo najviac svätých, pri ktorých je najmenšie riziko rôznych porušení a zneuctení, pri ktorých sa ešte navyše vylučuje aj dnes šíriace sa moderné prijímanie veriacich na ruku. To je dnešná realita, ale môže to byť aj doba v ktorej si vyberáme to, čo je pravé, cenné, hoci menej dostupné a vyžaduje si vyberať užšiu cestu – niekedy spojenú aj pohŕdaním a posmechom z nemoderného prístupu, lekcií pokory, nepohody a obety. Len vytrvať až do konca.

zdroj: podcast T. Marshalla, Catholic Herald, LSN, talianske vysielanie Santa Messa

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *