Kňaz Štefan Mordel sa s redaktorom Misie Fatima Antonom Kulanom rozprávajú na tému kontroverznej omše slúženej v hospode. Kňaz Mordel pripomína podstatu svätej omše v kontraste so zábermi z „mše v hospode“.

Link na pokračovanie rozhovoru nižšie:
Druhá časť rozhovoru pokračuje o revolučnom zavádzaní prijímania na ruku po Druhom vatikánskom koncile. Spomína progresívnych teológov z Nemecka, ktorých zastupoval najmä kardinál Döpfner. Informácie a fakty čerpá z diela prof. Hildebranta, ktorý je všeobecne uznávaným odborníkom tak pre zástancov Druhého vatikánskeho koncilu aj konzervatívnym krídlom – teda odporcami zavedených novôt Druhého vatikánskeho koncilu. Kňaz Štefan Mordel opakovane zdôrazňuje, že prijímanie po stojačky na ruku je veľkým nešťastím!

Dospelo to až k tomu, že dnes Nemci v kostole požehnávajú gejov a lezby, čo editor videa podložil aj dôkaznými zábermi voľne dostupnými cez YouTube. Ukazuje sa preto i strata úcty k Božiemu slovu. Toto je nová, moderná Cirkev, čo potvrdzujú aj zábery z omše slúženej v krčme.

Moderátor vracia rozhovor znova na podujatie Hospodin v hospode, teda omša v krčme, keď hovorí, že v okolí Brna sa konajú podobné a podporné bohoslužby, aby tak vyjadrili podporu kňazovi Váchovi a dali najavo, že im prekáža skostnatela Cirkev a jej biskupi.
Rozhovor ďalej pokračuje opisom formy slávenia omše v krčme, kde na stoloch nechýbali poháre s pivom, vínom, káva a pod. Spievali sa trampské piesne, Evanjelium čítal laicizovaný kňaz a bývalý politik Daniel Herman, homíliu prednášali až tri osoby – čo je všetko proti všetkým liturgickým zásadám a predpisom. Štefan Mordel odpovedá, že je to hlboké zneužitie a ďalej cituje Všeobecné smernice Rímskeho misála, kde sa píše o dôstojnosti slávenia Eucharistie.

Počas rozhovoru sú ukázané aj zábery s podávania Eucharistie, kde drvivá väčšina prítomných prijala Eucharistiu na ruku.

V pozadí je počuť hudbu a potlesk, čo je absolútne v rozpore a kontraste s tradičnou latinskou svätou omšou označovanou pápežom Františkom aj ako Vetus ordo (mimoriadna forma omše, stará omša resp. starý obrad alebo rítus).
Potom sú nakrátko zobrazené zábery dúhových vlajok, rôzne tance počas sv. omše, čo dáva do kontrastu kňaz Mordel s kalváriou a nevie si predstaviť, žeby prívrženci Ježiša Krista tancovali pod krížom na Kalvárii.

Ako príklad si kňaz Mordel spomína na omšu slúženú vo Viedenskej katedrále, kde deti fúkali bublinky počas omše s biskupom. Hovorí o degradácii toho najposvätnejšieho úkonu. Podkladá to výrokom Martina Luther: „Zničte omšu, zničíte Cirkev!“

Nasledujú zábery z Amazonského obradu dohľadané cez YouTube, kde vidno neúctivé oblečenie domorodých obyvateľ a ich nahotu.

Kňazom teda odporúča, aby si znova prečítali Všeobecné smernice Rímskeho misála, aby nezišli zo správnej cesty.
Znova nasleduje ukážka z „mše v hospode“, tentokrát sú tam vložené aj vystrihnuté scény, ktoré TV Noe scenzurovalo vo svojom archíve. Uchovali sa vďaka tomu, že niektorí diváci publikovali živý záznam na YouTube. Sú tam určité kontroverzie, ako napr. reklama na alkohol (víno) alebo vyzývanie prítomných na finančnú podporu hudobníka Pavla, na výdaje spojené z jeho koncertom v rámci podujatia „Hospodin v Hospode“ – a to všetko v živom vysielaní, ktoré sledujú ľudia v Českej republike a na Slovensku. Kňaz sa v závere bohoslužby osobitne poďakuje aj Sarah Haváčovej.

Záverom kňaz Štefan Mordel cituje ešte naposledy zo Všeobecných smerníc Rímskeho misála o Dôležitosti a dôstojnosti slávenia Eucharistie.

Moderátor sa pred skončením rozhovoru predsa len ešte opýtal kňaza Štefana Mordela túto otázku: „Čo by ste povedali na takú výčitku alebo otázku, že apoštoli ešte nemali tridentskú omšu a tá tridentská omša prišla neskôr. Odpoveď kňaza Mordela zaznela v tomto rozhovore, nenechajte si ju ujsť…

Nasledovalo záverečné poďakovanie redaktora za portál Misia Fatima.
Ako bonusový materiál bol na koniec videa vložený zostrihaný video materiál českého redaktora portálu Aktualne.cz Radeka Bartoníčka. Po tomto bonuse nasledovala ešte posledná pieseň a záverečné titulky z „Hospodina v Hospode“.


Vo videu na konci zaznela pieseň Svaťba, copyright: Pavel Helan.
